Seo
Scoor beter dankzij Seo of zoekwoordenoptimalisatie.
Evolutie van Seo
SEO, Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie evolueert elke seconde en Google wordt met de dag slimmer.
Waar het vroeger relatief eenvoudig was om je website goed te laten scoren in Google door bijvoorbeeld het gebruik van metatags, is dat vandaag al een pak uitdagender.
Zoekmachines bestraffen het gebruik van metatags en Google houdt nu rekening met een resem aan factoren om je website te beoordelen, zoals de technische opbouw, responsiveness, user experience, linkbuilding, kwaliteit en relevantie van je webcontent.
Daarom is het aangewezen je website of webshop in handen te leggen in een Seo expert.
Belangrijk: de technische opbouw van je website.
SEO of zoekmachine optimalisatie begint al bij de basis, namelijk bij het technische aspect.
De structurele opbouw en de kwaliteit van de code zijn van cruciaal belang voor een plek op de eerste pagina van Google.
Google neemt o.a. volgende zaken in acht om jouw online positie te bepalen:
- Zijn er fouten in de code?
- Is de site responsive en geoptimaliseerd voor mobiele toestellen?
- Is de snelheid van de website geoptimaliseerd?
- Bevat de website alle cruciale files, zoals robot.txt en sitemap.xml, en zijn deze correct geconfigureerd?
Kwaliteit van je teksten en opbouw.
Jouw website laten optimaliseren voor Google?
De volgende stap in het SEO-verhaal is de content of inhoud van je website.
Google beoordeelt namelijk ook de kwaliteit en relevantie van jouw webteksten, foto’s, video’s en hyperlinks.
- Bevatten de verschillende webpagina’s voldoende tekst?
- Is er een goede indeling van de teksten, m.a.w. wordt er gebruik gemaakt van koppen?
- Hebben de gebruikte afbeeldingen de correcte benaming?
- Komt het onderwerp meermaals voor op de webpagina (zowel in de titels als in de tekst)?
- Geeft je tekst antwoord op potentiële vragen van je bezoekers?
Onze SEO-copywriters verliezen bovenstaande criteria geen moment uit het oog. Bij de Seo-copywriting gebruiken ze het online zoekgedrag van jouw doelpubliek als ultieme leidraad. Ze integreren populaire en veel gezochte zoektermen strategisch in de webteksten, terwijl ze de aantrekkelijkheid en relevantie ervan blijven garanderen.
De reputatie van je website
Naast het technische aspect en de content van je website, houdt Google ook rekening met de reputatie van je website en de kwaliteit van je bezoekers.
Dit wordt bepaald op basis van de tijd die unieke bezoekers op je website vertoeven en het aantal bezochte pagina’s per bezoeker.
Opnieuw is een correcte functionele analyse voor de start van jouw project van uiterst belang.
Let’s Work Together
Neem vrijblijvend contact met ons op.
Wij realiseren uw droom.