Sea
Wil je direct resultaat met je website, kies voor Sea.
Waarom adverteren op Google?
- De beste plaats op de resultatenpagina van Google is natuurlijk de eerste. Met SEO kan je op de eerste organische plaats komen, maar bij veel zoektermen komen daar nog de geadverteerde resultaten boven. Daar kom je met behulp van Search Engine Advertising.
- SEO is een traag proces, terwijl SEA veel sneller gaat. In principe kan je vandaag een Google Ads-campagne starten en morgen al resultaat zien. Het is een prima manier om snel veel traffic te genereren (wat je SEO-metrics weer ten goede komt).
- Bij het online adverteren van je website bepaal je zelf welke zoektermen jouw advertentie triggeren. Zo geef je geen geld uit aan mensen die niet op zoek zijn naar jouw product of dienst. Sowieso betaal je enkel als er effectief geklikt wordt op je advertentie.
Seo & Sea lopen nadeloos in elkaar
SEO en SEA lopen elkaar niet voor de voeten, integendeel zelfs. Ze geven elkaar een duwtje in de rug. De cost-per-click voor een advertentie hangt niet enkel af van hoeveel je biedt op een zoekterm, maar ook van je kwaliteitsscore. Die wordt onder andere beïnvloed door de bestemmings- of landingspagina. Is die technisch goed gebouwd en is de content relevant?
Met SEO en doelgerichte copy zorg je ervoor dat de bestemmingspagina on point is. Het gevolg: een hogere relevantie, een hoger verwachte click-throughratio en een lagere cost-per-click.
SEA-metrics helpen ook SEO te versterken. Je ziet snel wat wel werkt en wat niet. Die inzichten nemen we mee om SEO nog te verbeteren. Bovendien beïnvloedt websiteverkeer indirect je SEO-waarde. Je website online adverteren versterkt dus onrechtstreeks de organische ranking.
De controle ligt in uw handen
Het mooie van Search Engine Advertising: je hebt steeds de touwtjes stevig in handen.
Nadat we de primaire doelstelling hebben bepaald en een zoekwoorden- en marktonderzoek hebben gevoerd, zetten we een campagne op.
Daarbij bepaal je zelf in welke regio en aan welke leeftijdsgroep je advertentie getoond wordt en hoeveel je wil bieden op welke zoekwoorden.
Uiteraard adviseren onze strategen je hierin om de ROI zo hoog mogelijk te maken.
Optimaliseren aan de hand van je rapporteringen
Een Google Ads-campagne opzetten is maar het halve werk.
De rest is het regelmatig monitoren en optimaliseren.
Op basis van gedetailleerde real-time statistieken volgen we de campagne op en sturen we bij waar nodig.
De best scorende advertenties pushen we wat extra, de minst scorende pauzeren we of werken we bij.
We komen ook regelmatig bij je terug met zorgvuldig uitgewerkte rapporten.
Zo zie je steeds of je website online adverteren je ook effectief groei oplevert.
Let’s Work Together
Neem vrijblijvend contact met ons op.
Wij realiseren uw droom.